https://jlindberg.wordpress.com

Filmtips – Street kings, Doomsday

Posted in Film by jlindberg on 25 juli, 2008

Ulrika fixade sin systers hår igår, det skulle ta hela kvällen, så jag hade förberett två filmer som jag kollade på. Jag började kolla Street kings, en action film med massa kända skådisar:

Listan kan göras mycket längre, men kolla in själva: http://www.imdb.com/title/tt0421073/

Detta är i stort sett en vanlig actionfilm, den har i stort sett allt utom snygga tjejer som brukar finns i action filmer. Det du får är mycket skjutande, biljakter, intriger, korrupta snutar m.m. Filmen har fått 7,1/10 på imdb, men jag tycker att 6/10 är mer rättvisst. Filmen har potential men tappar på slutet.

Nästa film jag såg var Doomsday. Denna har jag hört ska vara en riktig skitfilm, men efter att ha sett trailern så kände jag att det var ett tag sedan man såg en Madmax-liknande film.

Filmen påminner ganska mycket om 28 days later och 28 weeks later, fast utan zombie-biten. Svårt att förklara men tänk er en blandning mellan Madmax och 28 weeks later (släng även in lite resident evil) så får ni ett hum om vad det är för film. Regissören har även gjort The Descent, vilken är en riktigt bra och otäck film.

Lite skådisar då:

Måste säga det att filmen överraskade mig. Det var en bra film. Visst något töntig ibland men å andra sidan så siktar den nog inte på att vinna några Oscars heller.  Jag ger den 7½/10 då det kändes lite som en nostalgi trip (eller ripoff från Madmax).

Sista dagen på jobbet idag. Sedan har jag 5 veckor ledigt och 2 veckor pappaledigt.. Så det kommer att bli en härlig sommar. Perfekt att det ska vara 27 grader några dagar fram nu..

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Fredrik said, on 25 juli, 2008 at 04:46

    Schysst, street kings måste jag se nästa vecka.

    Jag kom på en fundering idag på förmiddagen, din ängeltatto. Har du gjort klart den? Jag vet att du skulle fixa klart den innan sommaren när jag frågade om den senast, vore grymt roligt att se bild då jag tycker om den så grymt mycket. 🙂

  2. jlindberg said, on 25 juli, 2008 at 04:53

    Hallå, Ängeln är inte klar… Jag har fortfarande inte fått tid hos min tatuerare. Och när barnet kommer så blir det nog lite annat att lägga pengarna på, så vi får se när det blir nästa gång…


Kommentera

