https://jlindberg.wordpress.com

Hembesök och utflykt.

Posted in Inredning, Vår dotter by jlindberg on 20 augusti, 2008

Idag klockan halv tolv kom en barnmorska hem till oss från MVC, hon pratade lite om vad som ska hända nu den kommande tiden, allt från vaccineringar, mamma och pappa grupper m.m. Vi fick lite information och en bok med 300 frågor om vad och hur man gör med barnet den första tiden. Riktigt bra. Vi har rätt bra sjukvård i detta land trots allt gnäll.

Efter det åkte vi till Länna möbler: http://www.lannamobler.se och kollade lite möbler. Vi hittade inte så mycket, provsatt Jetson fåtöljen men den känns inte riktigt prisvärd så vi hoppade den. Istället ska vi väl fortsätta att fundera på Eames Lounge Chair:

Efter det så bestämde Ulrika att vi skulle åka på utflykt, jag var lite svårövertalad men gick med på det ganska snabbt, så vi tog E4an söder och åkte till Mälarhöjden där vi bodde förr. Vi åkte till Lyran, ett jättefint gammalt cafe som vann cafepriset 2007 som bästa cafe.

Vi tog en latte och 2 chokladbollar och åt på deras uteservering, njöt av solen. Inte långt kvar nu förrens den försvinner mer än ett halvår… Efter det gick vi upp högst i tornet som ni ser på bilden och visade Juni utsikten:

Jag bjuder på ett leende….. Juni brydde sig inte så mycket av utsikten som vi hade hoppats, så efter det åkte vi hem… Nu ska vi bara slappa, har haft en ganska jobbig natt, Juni har varit orolig så Ulrika har inte fått sova så mycket…

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. :.sara said, on 20 augusti, 2008 at 08:16

    Läcker inredningsbild! Gillar ju både fåtöljen och Nisse Strinnings hylla. Min svärmor skulle också köpa Jetson, men vände i dörren av samma anledning som ni. Nu tror jag att hon har spanat in Ägget, som också är en läckerbit, men där går min gräns för vad jag skulle ge för en möbel…
    Tusen tack för fototipsen! Jag fotar en del i RAW, och PS är ju ett måste, använder inte alltid S-mode dock… Vad är Bridge? Ett redigeringsprogram? Känner att jag kommit lite i en återvändsgränd fotomässigt, har inte riktigt kunskapen att få de bilderna jag vill ha… Men övning ger väl som bekant färdighet…

    Ni är ju en himla gullig liten familj fresten.

  2. Kusin said, on 20 augusti, 2008 at 08:35

    Vad respektlöst ointresserade ungar kan vara när man försöker visa dem fina ting!

  3. Josefin said, on 21 augusti, 2008 at 07:39

    ÅH ni ser så lyckliga ut, båda två!!


Kommentera

