https://jlindberg.wordpress.com

Köpenhamn tur och retur

Posted in Allmänt by jlindberg on 19 september, 2008

I torsdags morgon klockan 05 gick jag upp och duschade och gjorde mig iordning för att vara färdig till 06, då skulle min kollega Jenny hämta mig här hemma och så skulle vi åka till Arlanda, på vägen dit hämtade vi upp några fler kollegor och sen tog vi flyget till Köpenhamn. Det var jag och alla kollegor. Vi hade styrt upp en mässa för kollegor och press.

Väl i Köpenhamn så tog vi taxin till Hotellet som hette HotellFox som låg precis vid torget i Ströget. Hotellet är lite speciellt, de har låtit olika konstnärer inreda varje rum, så inget rum ser likadant ut. Här är ett småplock med småbilder från deras hemsida:

Vi fick detta rum:

Jag gillar ju vitt så det dög 🙂

En tråkig sak var att min nästan nya 100ml Armani – Aqua di gio gick sönder i min väska på flyget så alla mina kläder fick parfymen över sig. Som tur var klarade en tröja sig så den fick jag ha på mig idag…

Vi minglade och partade med kunderna hela dagen, från 10 till sent in på natten.. Det var riktigt lyckat, vi hade fixat dit Camille Jones som ni kan lyssna på här: http://www.myspace.com/camillejonesmusic

Riktigt skön tung elektro som de flesta tyckte var bra eller iallafall OK, kanske inte Niklas, men han gillar mest Uffe och Bruce, men han stod ut så det blev lyckat.

Idag på morgonen ringde klockan 06:30, så det blev någon enstaka timme sömn, så idag har varit en ganska tung dag, jag klarade knappt av att jobba idag, men vår chef beställde upp massa pizzor från Pizza Hut, så det hjälpte lite.. Åkte hem rätt tidigt, saknade familjen så mycket + att jag var helt färdig..

Så idag har vi bara tagit det lugnt, kollat på serier och jag avslutade kvällen med ett 2 nya spel till min xbox360:

Så, om man bortser från minimalt antal sömntimmar så har det varit ett riktigt trevligt veckoslut. Imorgon ska vi till stan, jag måste hitta en halsduk då jag fryser ihjäl när jag är ute nu för tiden. Vi ska kolla in nya Johan Lindeberg butiken, förhoppningsvis hittar jag något där, eller på NK, de har ju rätt mycket märken så det borde inte vara omöjligt…

För övrigt shoppade jag lite farliga saker på Taxfreen också:

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Niklas said, on 20 september, 2008 at 06:47

    Jag gillar faktiskt mer än Bruce…men inte mycket.
    🙂

  2. Niklas said, on 20 september, 2008 at 06:48

    …och det var faktiskt jag som beställde pizzorna.. :p

  3. Chris said, on 20 september, 2008 at 07:08

    Hotel Fox rockar, minns fortfarande hur jag vaknade yrvaket efter en blöt natt efter Robbie Williams konsert i rummet med tält i, kändes väldigt underligt att somna på hotell men vakna i ett tält 🙂

  4. :.sara said, on 21 september, 2008 at 04:11

    Hotell Fox har jag fascinerats över länge och väl.. nu blev jag inspirerad att få tummen ur och boka romantisk weekend med maken, tack!
    Camille Jones var ju grymt skön, alltid kul med nya musiktips [tyvärr gillar jag inte den hårda musik du annars verkar lyssna på ;-)].

    Ha det
    :.sara


Kommentera

