https://jlindberg.wordpress.com

Vintern är kommen…? + Lite musiktips

Posted in Allmänt, Musik, Vår dotter by jlindberg on 24 november, 2008

Ja det verkar så iallafall. Nu har det snöat konstant sedan i fredags natt. Utanför vårt vardagsrum ser det ut såhär idag:

20081125-img_4462

Riktigt mysigt väder faktiskt. Iallafall om man är rustad för det. Det var mindre kul att gå ute i  snön på lunchen, men vi överlevde. Juni är också rustad för snön. Hon kör störbula och vantar:

20081124-img_0036

Själv går man och huttrar, så nu är det dags att köpa tjocktröjja och mössa… Jag måste överleva denna vinter.

Så till dagens musiktips, jag har hört några låtar då och då som jag har gillat riktigt mycket. Tack vare Spotify så hittade jag äntligen gruppen och de är inte så nya, skivan släpptes 2007 och ser ut såhär:

mgmt_os_cover

2 riktigt bra låtar är:

Och:

http://www.youtube.com/watch?v=Ns9kXzjhUdU

Trixade lite med iphone 2.2 uppdateringen också, jailbreakade telefonen och satte igång ett nytt tema:

img_0001

Funkar bra, lagom cleant tycker jag.. Skönt att ha lite saker på första sidan.

9 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lotta och Thomas said, on 24 november, 2008 at 10:41

    snyggt tema, vilket är det?

    lite lite snö tycker jag jämfört med vad vi har här i förorten…

  2. Josefin said, on 25 november, 2008 at 06:46

    Hihihi! Vilken rolig min Juni gör! GULLE

  3. Niklas said, on 25 november, 2008 at 04:19

    …det är väl förort…?

  4. Filip said, on 25 november, 2008 at 10:45

    Shyssta låtar!
    Skulle du inte kunna tipsa om några bra filmer, de var ett tag sen!

  5. Karl said, on 30 november, 2008 at 12:03

    Lyssna gärna på ”Electric feel” av MGMT, riktigt bra.

  6. Martin said, on 25 april, 2009 at 09:56

    Tjena,

    hur jailbreakade du din lur? jag är helt lost när det kommer till just jailbreakande.

    • jlindberg said, on 25 april, 2009 at 02:51

      Sök på google så hittar du guider. Lätt som en plätt….

  7. Martin said, on 26 april, 2009 at 11:40

    Vilka metoder är de ”bästa” då tycker du?
    Jag måste låsa upp min men vet inte om man ska köra rebelsim eller yellowsn0w?

    Mvh

    • jlindberg said, on 26 april, 2009 at 11:49

      Ok, ingen aning, jag köpte min i Italien för att slippa låsa upp den..
      Jag jailbreakade för att kunna skicka mms och sånt… Men kolla på dev teams hemsida, där står exakt hur du ska göra.


Kommentera

