https://jlindberg.wordpress.com

Dagens skivtips: Beck – Modern Guilt + Crystal castles

Posted in Musik by jlindberg on 4 januari, 2009

1926738

Jag har aldrig lyssnat på Beck. Trots att han har släppt 12 skivor… När jag fick höra en låt från hans sista skiva så gillade jag den riktigt mycket: http://www.youtube.com/watch?v=NgzfncwjcCE

Så lyssna på låten, gillar ni den så köp skivan, för den är bra. Jag tror nästan att jag kan säga riktigt bra. Hittills iallafall. Ska lyssna på den några gånger till.

När jag tipsar om musik så tänkte jag att jag kan tipsa om Crystal castles:

61cvqsn9uql

Lite info jag hittade från Wiki: Crystal castles är ett band från Toronto som består av Ethan Kath och Alice Glass. De har spelat sedan slutet på 2003 och denna skiva är från mars 2008. Musiken är elektronisk, påminner lite om Peaches och Slagsmålsklubben… En bra mix faktiskt, men jag tror tyvärr att jag kommer att tröttna alldeles för fort på denna skiva. Men lyssna på den och hör om ni gillar den.

Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=pXkQFjRcjC4

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kusin said, on 4 januari, 2009 at 08:29

    Det heter ”hans senaste skiva”.
    Om nu inte Beck är sex fot under mark, DÅ heter det hans sista.
    Jävla fuskupplänning!


Kommentera

