https://jlindberg.wordpress.com

Bebisvarning…

Posted in Vår dotter by jlindberg on 5 mars, 2009

Det var ju ett tag sedan jag skrev. Jag är hemma med Juni nu på torsdagar, fredagar och lördag medan Ulrika jobbar. Så det är fullt upp. Nu har jag några minuter att skriva på. Här kommer en ny bild på Juni:

20090301-img_5922Hon älskar att tugga på mina cd skivor så det är ett problem jag måste lösa. Har kollat lite på cd förvaring men inte hittat något bra. Har ni några tips?

Idag så skulle Liisa komma med sin nya 3 veckors gamla dotter Lo på besök. Så Juni fick sova lite innan de kom, men när hon vaknade var hon jätteglad så jag filmade lite:

Igår lagade jag mat… Vegetarisk soppa:

20090305-img_5938Först hade jag i massa råvaror som jag stekte och sedan kokade upp tillsammans med massa kryddor och vatten. Det skulle bli en vegetarisk lins-soppa:

20090305-img_5948Det kanske inte ser så gott ut, men med en klick gräddfil och knäckebröd till så blev det riktigt lyckat faktiskt. Nyttigt, mättande och gott… Härligt. Detta bjöd jag Liisa på och hon åt upp allt så det blev godkänt.

Vi presenterade de små liven för varandra, det gick sådär, kolla in detta klipp:

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Carro said, on 5 mars, 2009 at 03:21

    Hahaha så söta! Ser ut som Juni funderar på vad det är för något, om hon vågar röra ”den där grejen” och sen börjar sympatigråta med lite skräckblandad förtjusning…hihihihi! Jag skrattade så 🙂

  2. Liisa said, on 6 mars, 2009 at 10:13

    Hahah, vad är det för brudar vi avlat fram, värsta grin Ollarna! =)

  3. SAndy said, on 6 mars, 2009 at 04:51

    Mmm, soppan såg god ut!!!! Hihi så söt hon är Juni!! Hon visste inte riktigt vad hon skulle ta sig till där när bebisen låg där, och sympatigråter lite med 🙂 heheh!!

  4. Pappa said, on 6 mars, 2009 at 05:19

    He-he, vad kul när lilla Juni är större och sympatigråter!
    Hon undrade nog vad det var för nån som låg och var ledsen..


Kommentera

