https://jlindberg.wordpress.com

Lite gott och blandat

Posted in Allmänt, Elektronik, Mode, Musik, Prylar by jlindberg on 27 april, 2009

Först och främst så vill jag tipsa om en grym tidning som heter Inked magazine: http://www.inkedmag.com/

Det är en lifestyle/tatuerings tidning från Usa. De säljer den på presstop för 125:-/nummer. Detta är liiite dyrt så efter lite surfandes på deras hemsida så hittade jag en cool funktion. Man kan prenumerera på tidningen GRATIS i digital version. Man reggar sig med sin email och namn så får man tillgång till alla nummer, gamla och nya.

Du klickar här:bild-11

Sen reggar du dig och sen är det bara att börja bläddra. Idag fick jag ett email om att nya numret var tillgängligt:

bild-2

Sen måste jag ju bara skriva om ett fynd som jag gjorde idag. Jag surfar runt lite då och då på Tradera. Jätte sällan men ibland kan man hitta något intressant. Denna gång hade jag hittat en helt ny jeansjacka från Pour:

81072129_1

81072129_2

Perfekt storlek (hoppas jag), färdigsliten från start, skön färg och jag gillar Pour så det kändes bra. Det var ett bud som låg på den redan vilket gör att man tror att den ska springa iväg i pris, MEN för en gång skull hade jag tur. Jag la ett bud som var 5:- högre, det vill säga 150:- och vann!! Så jackan som kostar runt 1500-2000 eller nåt blev min för 150kr…. Hoppas nu att den sitter bra när jag väl får den. Annars får jag ju sälja den till någon behövande 🙂

Ok, och då går vi över till problemen.

204563889

Idag när jag åkte till jobbet, satte i mina Shure E530 i min iphone och började lyssna på musik. Och vad tror ni händer? Det värsta som får hända: DET GLAPPAR OCH SPRAKAR

Skit också, antingen har min iphone pajjat eller så har hörlurarna pajjat. Båda kostar nästan lika mycket, men iphonen är köpt i Italien så den är lite jobbigare att laga. Så under dagen har jag kollat olika lösningar men allt verkar skita sig. Så när jag kom hem såg jag att det var fästet i förlängningssladden som satt fast i iphonen! Yes! Kan det vara så att det var den som är trasig? Ja! Det var det! Sååååå skönt. Hade inte viljat lägga ut x antal tusen på nya…

Idag var näst sista dagen på jobbet. Imorgon är min sista dag, sen är jag pappaledig till höst, vi vet inte riktigt hur länge det blir. Vi ville ha dagisplats i januari. Men det är helkört i Stockholm, det finns inga platser, så vi fick ställa oss i kö i augusti. Vi har inte fått något svar än om vi fått någon plats så vi får se. Hur som helst ska det bli grymt skönt att vara med Juni i sommar.

Sen jag fick barn har jag blivit lite blödig. Jag kollar konstant på MTV och sjunger med och dansar för Juni. Så idag ska jag tipsa om en skiva:

kanye-west-love-lockdown-video

Skivan är grym… Soft, mysig, ja, sånt där… Motsatsen till allt annat argt jag lyssnar på. Sen ska ju Kanye ha lite credd för att han hinner med varenda modevisning i hela världen… Samtidigt….. Det är inte alla som lyckas med det.

När jag kom hem så fick jag ett riktigt sug efter att gå ut med spring-skor, ipod och träningskläder, så efter middagen gick jag ut och sprang, det blev bara 6km blandad löpning och gång. Men jag är inte ute efter att springa marathon så det kändes riktigt bra. Bra för mitt blodsocker också. Jag har ju diabetes. Så nu ska jag hoppa in i duschen. Sen blir det The Hills med frugan!

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Josefin said, on 28 april, 2009 at 06:10

    Vilken dag! 🙂
    Jackan var skitsnygg.

    Kram


Kommentera

