https://jlindberg.wordpress.com

Nu är jag ledig!

Posted in Allmänt, Inredning, Mode, Vår dotter by jlindberg on 30 april, 2009

Först vill jag börja med en bild hur vår baksida har börjat blomstra:

baksida

Det är så fint med såna träd. Speciellt när de blomstrar. Vi har fått likadana på framsidan, men de står i skugga så de är lite mer trögstartade tyvärr.

Igår var min första dag då jag är fullt pappaledig. Beroende på dagisplats så blir det iallafall minst till augusti. Men vi har siktat på Januari. Men med 99,9% chans så blir det i höst. Det är nämligen fullt på dagisen här i Sthlm. Vi får se vad som händer. Ledigheten har iallafall börjat rätt bra.

Igår åkte jag, Ulrika och Juni till Uppsala, jag körde, vi skulle träffa släkten, Ulrika och Juni skulle träffa Ulrikas mormor och jag skulle träffa min kusin Thomas. Vi åkte vid 9, satt i köer från södra länken till Solna, men sen släppte det och vi kom fram efter ca 1,30.  Jag hängde med Thomas hela dagen, vi lagade mat, lyssnade på musik och bara tog det allmänt lugnt. Ulrika fick ett par glasögon av Thomas, ett par Rayban Wayfarer från 80 talet:

Hon har ju tappat eller på något sätt blivit av med sina Tom Ford tyvärr.. Så dessa får bli sommarens solglassögon..

På kvällen åkte vi hem till Johan och Carro, de var inte hemma så vi hade bett om nycklarna till deras lägenhet, och när de kom hem så hade vi fixat 3-rätters som överraskning då Johan hade fyllt 30, men vi hade inte kunnat fira då Ulrika hade blivit sjuk den dagen vi hade bestämt. Hur som helst så var det jätte trevligt och vi stannade tillräckligt länge för att alla satt och gäspade vid matbordet… Då körde jag hem.

Juni fick en present av Johan, ett par Nike:

312805-142

De var jättegoda att tugga på. Och jätte fina på. Lite mer praktiska när man slipper knyta dom 🙂

Väl hemma så tog det några timmar till Juni somnade, så denna natt har blivit rätt sömnlös… Typiskt.

Idag kör jag och Juni Adidas:

adidas

Kommentera

