https://jlindberg.wordpress.com

Yeah yeah yeahs på debaser 090508

Posted in Musik by jlindberg on 9 maj, 2009

Igår var det fest. Jag, syrran och Kei hade köpt biljetter till Yeah yeah yeahs som skulle spela på Debaser i Medborgarplatsen. De har ju precis släppt en ny skiva som jag har tyckt var rätt tråkig. Så förväntningarna var rätt låga faktiskt. Men med tanke på alla deras föregående skivor så skulle det kunna bli en bra spelning.

Oj så fel jag hade. Låtlistan var grym! De blandade gamla med nya låtar, hårda och lugna, det var ett otroligt ös både i publiken och på scen. Framförallt i publiken! Det var längesedan jag var på en mindre spelning där det var så mycket röj! Kul! Det märktes att Karen O trivdes i Sthlm som hon även tackade för och sa att det var kul att vara tillbaka igen.

Kei hade med sig sin kamera så vi varvade med att ta några bilder, och lyckades faktiskt med några som jag tyckte var riktigt bra. Det är över 200 bilder så säg till om ni vill se mer. Här kommer några stycken:

20090508-IMG_1021

20090508-IMG_1135

20090508-IMG_1116

20090508-IMG_1184

Ångrar inte en sekund att jag gick, ska börja lyssna igenom de äldre skivorna igen. Måste säga det att hon är en av de coolaste artisterna idag. Tillsammans med Alison Mosshart i The Kills…. Var någon av er på konserten?

Lite övrigt, igår skrev jag in mig på:

Bild 1

Halkbanan, den 18e maj, så det är rätt nära. Ska bli kul, kärkortet närmar sig med stormsteg. När jag väl har det så kommer jag kunna använda vår bil. Det ska bli kul! 🙂

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. JRS said, on 9 maj, 2009 at 11:18

    kul med lite fart i bloggen, rolig läsning!

    • jlindberg said, on 9 maj, 2009 at 02:54

      Tack! ska försöka bättre mig, men det blir mest promenader och blöjbyten nu för tiden, och det vill du inte se på bild 😉

  2. oscar said, on 10 maj, 2009 at 12:15

    som tidigare: rolig läsning!
    Halkan är det roligaste i hela körkortsutbildningen, var inte rädd för att köra på och testa gränsen (bilen och dina egna) 😉 🙂

  3. vision said, on 10 maj, 2009 at 02:10

    fina bilder 😉

    • jlindberg said, on 10 maj, 2009 at 10:32

      Tack! De blev faktiskt förvånansvärt bra för att ha stått längst bak…

  4. Pappa o Anneli said, on 13 maj, 2009 at 06:17

    Grym Audibild!
    Snygga konsertbilder också, har aldrig hört talas om bandet, vad är det för musiktyp de spelar?
    Halkutbildningen blir säkert kul, alltid roligt att sladda runt lite, fast då helst med bakhjulsdriven bil så det blir lite bredställ!
    Hoppas du klarar körkortet snart, så du kan komma o hälsa på nere i Småland:-)


Kommentera

