https://jlindberg.wordpress.com

Metallica @ Globen liveset

Posted in Musik by jlindberg on 10 maj, 2009

Jag har  alltid varit ett Metallica fan. Hade konstant på Metallica i min gula vattentäta Walkman från Sony när jag reste med familjen. Sedan dess har de följt med mig rätt många år. Visst, de har haft en svacka på 90-2000 talet, men jag tycker att de äntligen har rest sig ur kistan. Hur som helst så var vi ju på dom när de spelade i Globen 090307. Jag är med i en mail lista där de skickar ut nyheter och idag fick jag mail om att man kunde köpa livesetet på en dubbel cd för en hundring. Så jag laddade ner detta, kan bli kul att lyssna på igen om några år:

Bild 1

Rätt bra låtlista. Bra konsert. Ulrika tyckte ju att de var sådär, men hon har å andra sidan inte lyssnat på dom. Någon gång. Kul!

Finns för nedladdning här:

http://www.livemetallica.com/live-music/0,248/Metallica-mp3-flac-download-3-7-2009-Globen-Stockholm-SWE.html

Igår kväll när jag satte mig i soffan så fick jag extremt ont i ryggen, hela vänstra nedre delen smärtar väldigt mycket. Så hela kvällen kände jag mig stel som en pinne. Fick massage av Ulrika vilket inte hjälpte tyvärr. Hade hoppats att det skulle gå över under natten, men inte heller sömn hjälpte. Idag har jag smörjt in mig med liniment så jag hoppas att det går över. Annars blir det att boka en timma hos naprapaten på jobbet så jag får ordning på detta.

Denna dag kommer alltså att tillbringas i soffan framför x antal serier…

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Pappa o Anneli said, on 13 maj, 2009 at 06:24

    Känns riktigt bra att vi har biljetter till Sonisphere, Hultsfred 18 Juli.
    Blir en härlig dag med mycket rock, och Metallica 2-timmarskonsert som grädde på moset på nattkvisten.
    Bilen lär gå mycket tyst på vägen hem!

  2. Niklas said, on 13 maj, 2009 at 06:50

    Update Update Update 🙂


Kommentera

