https://jlindberg.wordpress.com

Gott och blandat.

Posted in Film, Mode, Vår dotter by jlindberg on 13 maj, 2009

Min mamma har varit på besök denna vecka. Hon kom hit i måndags och stannar till imorgon torsdag. Tyvärr har hon varit sjuk när hon har varit här så vi har inte kunnat göra någonting. Inga promenader i solen, ingen shopping osv.. Synd, får bli nästa gång. Däremot så har vi idag bakat. Eller rättare sagt, jag har bakat och mamma och Juni har kollat på. Resultatet ser ni här:

kakaGodkänt va? Faktiskt väldigt gott. Men på tanke på hur många kilo socker och mjöl det är i så är det svårt att misslyckas. Mina nyttighetsvarianter av kakor och bullar kan slänga sig i väggen….

Juni fick självklart lite presenter, bland annat en gåvagn:

juniprom

Hon älskar den, kolla in denna video:

Tryck på ”HQ” knappen så blir det bäst kvalite.

Hon fick även en hatt till sommaren:

junihatt

Jaja, jag vet, men här kommer en till:

junii

Ok, nu får det vara nog med bilder på ungen ;). När man väl har besök av familjen så får man passa på och umgås, ja, jag och Ulrika alltså… Så vi bokade en bio, Män som hatar kvinnor:

man-som-hatar-kvinnor-poster

Bild 1Jag måste ge den detta höga betyg. För det första har jag läst boken. Boken är riktigt bra. Filmen som jag faktiskt inte hade några förväntningar på, var riktigt bra, ja den var grym faktiskt. Nästan lika bra som boken. Den kändes påkostad, välspelad och faktiskt kändes den ganska mycket Hollywood. Svenska filmer har ju en tendens att kännas väldigt svenska. Det gjorde inte denna. Så jag kan inte annat än rekommendera den. Se den på bio eller hemma… Det funkar lika bra med båda alternativen då den är rätt lång.

Avslutningsvis så har jag och Ulrika shoppat lite… Det är ju alltid kul som ni vet… Denna gång blev det en jacka var:

jackor

Ebay är grymt! Hur som helst så blir det nog några dagars väntan, men vi överlever, vi har ju faktiskt några fler jackor 🙂

Nehe, nu blir det The hills… Så vi hörs!

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tina said, on 13 maj, 2009 at 08:59

    Jag brukar inte direkt läsa bloggar men din har jag fastnatt för, alltid lika kul att läsa! 😀 Fortsätt med bilderna också, dom är finfina 😉 Ha det bra!

  2. Josefin said, on 14 maj, 2009 at 04:17

    smarrigt inlägg med både bilder på kakor och juni! me like! 🙂
    gud vad gullig videon är när hon går! ihhh

  3. Anna said, on 15 maj, 2009 at 07:43

    Hej Jocke! Rolig blogg! Rosorna ser fina ut och kakan vill jag ha. Hörde att det var svårt att få kidsen att somna idag haha! Vi ses! (Längtar efter The Hills..)
    /a


Kommentera

