https://jlindberg.wordpress.com

En slapp men aktiv dag

Posted in Prylar, Vår dotter by jlindberg on 29 juni, 2009

Idag var Ulrika hemma, hon är ledig på måndagar då hon jobbar helg. Hon älskar värmen, så idag tog hon med Juni till poolen så fick jag lite egen tid. Så denna dag har jag tillbringat hemma och runt olika ställen på Söder.

Jag började dagen med att cykla till OK där de har en gör-det-själv depå, där avfettade jag och tvättade nya hojjen. Sen åkte jag hem och putsade upp den lite med någon tysk krom-puts. Det gjorde susen så den blev iallafall snyggare.

Efter det åkte jag ner till Sportson som ligger mittemot skrapan, där snackade jag med en säljare som jag pratat med de senaste dagarna, han är för övrigt riktigt grym och duktig. Vi snicksnackade lite och sen handlade jag lite Brooks grejer av honom:

brooks

Brooks England är ett företag som funnits sedan 1866. De tillverkade även då cykelsadlar och har gjort det sedan dess. De har även fortsatt göra likadana sadlar sedan dess, så de är minst sagt retro. Nog med historia, jag köpte en sadel, ett par clipsremmar, tåclips och pedaler. Fick ett riktigt bra dagspris dessutom så jag var riktigt glad när jag åkte därifrån, smålänning som man är.

Efter lite meckande hemma så tycker jag att jag iallafall har gjort den hyffsat upphottad:

mustangsally

Nästa projekt blir läderremmar till bockstyret och nya däck. Jag har inte bestämt mig om detta ska bli en singlespeed cykel än. Det kändes rätt bra att ha växlar när jag cyklade uppe i Hammarbyhöjden idag… Vi får se. Ingen stress.

Fick lite foton av Anna när vi var ute sist tillsammans med kidsen:

Picture 12

Picture 13

Picture 14

Picture 15

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Josefin said, on 29 juni, 2009 at 07:32

    Guud vad fin cykeln är!

  2. Johan C said, on 30 juni, 2009 at 05:56

    Sådär ja! Det ser lovande ut med hojjen! Vilket jäkla rövarpris du fick den för ! Hehehe

  3. Erik said, on 26 juni, 2012 at 02:55

    Låt den vara växlad. Shimano 600 AX-kitet som sitter på den där cykeln är för bra för att plocka bort. Bara sadelstolpen kostar mer än 500 kr på ebay. Pedaler+korgar 500-1000 kr, bromshandtag 500+ kr, vevparti 1500+ kr.. Detta säger jag dock bara för att jag själv har en likadan mustang aero fast ljusgrön… Verkar vara rena mordet att göra fixies av dessa cyklar har jag förstått då jag läst i forum 😀 Bra fynd. Själv fick ja betala 3000 kr 😀


Kommentera

