https://jlindberg.wordpress.com

På ingång… Ortofon 2m blue, Film: Harry Potter

Posted in Elektronik, Film, Prylar by jlindberg on 17 juli, 2009

2m-blue-recordspin

Denna vackra pickup ska inom kort byta plats med den som medföljde med skivspelaren när jag köpte den. Detta är en Ortofon 2M blue, det kanske ni förstod när ni läste rubriken dock 🙂 Väntetid till augusti, segt men ja, har inget bråttom…

Kom över en nålvåg på ebay, en gammal goding från Shure:

shure sfg

Kostar ca 4-500:- i Sverige, jag vann auktionen utan att veta om det… Får betala 16 dollar… Ca 120:- så det måste ses som ett bra köp 🙂

Var för övrigt på bio idag, gick med Stina, Anton och Victor på:

Den var bra, coola effekter och roliga karaktärer. Visst, många av er tycker säkert det är en barnfilm, men jag gillar filmerna. Denna var riktigt bra, det jag inte gillade var det abrupta slutet.. Nästan 3 timmar och slutar som bäddat för en uppföljare… Det kan bli lite antiklimax. Lite som när man såg Kill Bill på bio…. Ja ni förstår vad jag menar.. Hur som helst så var det en trevlig kväll.

Fick hem en efterlängtad cd skiva idag:

223637

Den växer, men tyvärr inte i närheten av deras två första album. Detta är däremot deras 4e och det är inte många band som kan göra så många riktigt bra skivor. En rolig grej med denna specialutgåva var att det var 4 extra bonuslåtar på cdn som jag inte visste om. Sånt uppskattas! Lyssna här: http://www.youtube.com/watch?v=-JS1r8dZeh8

Nu ska jag sova! Juni vaknar om 5 timmar och 20 minuter. Vi ska slappa vid poolen imorgon. Jag ska läsa teori och Juni ska bada med Ulrika..

Kommentera

