https://jlindberg.wordpress.com

Äntligen! UE4 Pro costum

Posted in Elektronik, Prylar by jlindberg on 17 augusti, 2009

UEÄntligen! Idag kom mina nya bärbara hörlurar, ett par Ultimate Ears UE4pro costum. För att få dessa så måste man göra en gjutning på sina hörselgångar, på samma sätt som när de tillverkar hörselapparater. Så för några veckor/månad sedan gick jag till Stockholms tekniska laboratorie och gjorde en gjutning, skickade gjutningarna till Usa där de tillverkar mina hörlurar exakt som mina hörselgångar ser ut. Så som vanligt lät de skit när jag precis kopplade in dom, de behöver ju spelas in, men efter bara några minuter så hörde jag stor skillnad. Så detta ska bli intressant. Tyvärr är de lite trögare att driva jämfört med mina förra Shure E530 vilket är synd, för Iphonen som jag kommer att använda dom med har inte så bra förstärkardel. Hur som helst så fick jag ha på ca 4/5 volym, så det funkar… Jag återkommer med lyssningsintryck. En sak kan jag iallafall säga, de lär inte vara så lätta att sälja vidare 😉

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anders #1 said, on 19 augusti, 2009 at 08:37

    Kan man anta att hörlurar är för dig, vad skor / handväskor är för tjejer? 🙂

  2. Emil Wärmedal said, on 5 februari, 2011 at 02:21

    Hallå där, tänkte höra lite om du kunde ge lite feedback på hur ue-lurarna funkar. Jag är bassist i ett ganska högljudande metalband och funderar på att skaffa in-ears. Köpte du dom direkt från tillverkaren? I sådant fall tillkommer det moms och tull på det?
    Tackar ödmjukast för svar.

    MvH
    // Emil Wärmedal
    TEMPORY


Kommentera

