https://jlindberg.wordpress.com

Såg precis en av de obehagligaste filmerna jag sett…

Posted in Film by jlindberg on 18 augusti, 2009

last_house_on_the_left

Ja vad ska jag skriva? Har precis sett filmen, visste inte vad det var som väntade. Ulrika är hos en kompis så jag såg denna film. Den hade fått rätt bra betyg på imdb, 6,8/10.

Det är svårt att förklara en film genom att inte avslöja något. Jag kan iallafall skriva det att – detta är inte en skräckfilm -, postern gör att man tror det, men det är inte det. Detta är en rysare. Med det sagt så: Filmen är en remake från en 70-tals film som Wes Craven har skrivit och gjort. Jag har inte sett orginalet, men jag tvivlar på att den är lika obehaglig som denna.

Sen jag fick Juni så har jag blivit lite känslig för meningslöst övervåld. Denna film har detta i massor. Jag var riktigt nära att stänga av under en speciell scen. Jag gjorde inte det, då jag kände att jag ville se klart den. Tur var det, för annars hade jag inte alls gillat filmen. Nu ska jag sluta skriva..

Se den om ni inte är känsliga. Är ni känsliga, se den inte…

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anna said, on 19 augusti, 2009 at 05:56

    Usch Jocke, den här verkar ju jätteobehaglig! Jag är också känslig efter att vi fick Mona. Om det handlar om barn så är det jättejobbigt tycker jag.

  2. Sandra said, on 19 augusti, 2009 at 07:08

    Åh, måste se!!!!!!


Kommentera

