https://jlindberg.wordpress.com

Löpning + Iphone

Posted in Allmänt, Prylar by jlindberg on 6 september, 2009

Jag är en sådan person som vill mycket, mer än jag oftast ”lyckas” med i längden. Jag är motiverad och taggad till tusen och kör 100% så länge det varar. När jag är inne i dessa perioder så har jag lärt mig att det är bäst att ta till vara på tillfället. Det brukar hålla i sig rätt länge, runt ett halvår om jag tycker det är kul. Jag har testat lite blandat, gym, löpning, och lite andra sporter när jag var ung. Löpningen är det som är lättast att komma igång med, billigast, mest praktiskt och tar minst tid.

Jag tänkte att eftersom jag är pryltokig (säger folk) så kollade jag på Nike + ipod samarbetet. Hörde runt lite, men fick ett annat tips av min internetvän Daniel att jag skulle skippa Nike och istället kolla på RunKeeper: http://www.runkeeper.com

Sagt och gjort, det är gratis och finns i itunes, det är för iphones.

Idag gick jag en promenad med Juni, vi skulle till Globen och kolla lite saker så jag testade. Det var bara att trycka start efter att den hittat var någonstans man befinner sig med GPS funktionen. Sen när vi kom hem så pluggade jag i Iphonen och vips så fanns all data och statistik på runkeepers hemsida. Riktigt coolt. Här är en skärmdump från testrundan:

Skärmavbild 2009-09-06 kl. 13.24.46

Funkade faktiskt över förväntan, nu stod jag mycket still inne i gallerian så resultaten ser kanske lite konstiga ut. Men det blir till att testa på riktigt nästa gång.

Inne på Globen var jag inne på Löplabbet och pratade lite om skor, testade lite olika modeller och så. Tror nog att jag kör slut mina denna höst och satsar på ett par nya när våren kommer istället.

På Stadium köpte jag ett par tights….. en tight löptröja….. och ett par löpstrumpor….. Så nu är jag laddad. Tanken var att ni skulle få en bild på mig i tightsen men när jag såg bilden så skippade jag det 😉

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Pappa said, on 6 september, 2009 at 04:25

    Nu börjar hon bli riktigt cool lilla Juni! Vi måste ses snart så vi får se det på plats,
    Så sjysst program till Iphonen, det skulle jag vilja ha…
    Blir kul att se efter din löparrunda idag vad du får för statistik, skicka den till mej då är du hygglig.
    Vi hörs!

  2. Pappa said, on 6 september, 2009 at 04:26

    Förresten, Joakim i löpardress med tights, det skulle jag vilja se:-)

  3. joel said, on 7 september, 2009 at 07:11

    Tack för tipset, funkade, även om statisiken än så länge är lätt nedslående. Nu vet jag till exempel att min rutt är ganska exakt 5 km. Å andra sidan är skavsåret tillbaka.


Kommentera

