https://jlindberg.wordpress.com

Filmtips: Fireflies in the garden

Posted in Film by jlindberg on 21 oktober, 2009

04956f88-da48-45b1-ad56-906d3a536bdcJag fick låna denna film av min kollega idag. Han hade hyrt den och ska lämna tillbaka den imorgon, så jag fick kvällen på mig att se den. Om jag inte hann så var inte det hela världen, men han tipsade mig om att jag borde se den då han gillade den. Ulrika tyckte den verkade bra så vi la oss ner i sängen och kollade på imacen..

Filmen i sig är en drama om en familj som har minst sagt djupa sår. Går inte in mer på handlingen då jag tycker det förstör en film om man har läst i förväg. Skådespelarinsatserna är riktigt bra, men det är inte så svårt att lyckas när man har skådespelare som Julia Roberts, Willem Dafoe, Ryan Reynolds m.m.

Den är djup, håller ett lagom långsamt tempo, och jag kan inte mer än rekommendera den.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Josefin said, on 25 oktober, 2009 at 06:06

    Sjuukt bra film. Jag grät från början till slut. Topp 15, lätt. Tack för tipset!


Kommentera

