https://jlindberg.wordpress.com

Update + musiktips

Posted in Allmänt, Musik by jlindberg on 22 oktober, 2009

Ok, jag ber än en gång om ursäkt för att jag inte hinner uppdatera så ofta… Men det är fullt upp nu. Jag tror att vi börjar komma ett steg närmare och närmare att bli vuxna. Just nu är det mestadels möten med banker, mäklare, vänner, och sådant..

Husen vi har kollat på har tyvärr dragit iväg över 5 miljoner, där har vi satt gränsen, det är för mycket. Det är inte värt det helt enkelt. Viljan finns där men tyvärr inte pengarna. Det känns inte speciellt kul med månadskostnade runt 20-30 000 om räntorna stiger så nej, det är för mycket. Vi tittar glatt vidare! Om än med lite sorg inombord då huset vi verkligen ville ha blev sålt precis för 4,9 miljoner. Och det låg faktiskt tom en bit ut…

Nu till en annan sak jag faktiskt måste tipsa om:3901074955_14761a463c

Jag vet, ”Rammstein…..” säger ni, men ge det en chans, skivan är tung, mörk, melodisk, och allmänt grotesk. Som Rammstein brukar låta alltså. Det är dock något som fortfarande gör dom aktuella. Visst är det svårt efter alla skivor de släppt att låta ”nytt”, men det gör de, det nya är att det är mörkare än vanligt… Jag gillar den, gör du?

Nu ska jag grotta ner mig i nya Elle interiör, King, Cafe, Vagabond……..

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Peter said, on 23 oktober, 2009 at 07:03

    Tjena,

    Oj, vilka priser/kostnader när det gäller hus!
    Var nånstans är det ni kollar? Sthlms området?

    Vi kollar lite i Jönköpings kommun och över 2 mille tycker jag är mycket.

    Vad jobbar ni med om ni ens kan klara av en månadskostnad på upp till 30k? 🙂

  2. Pappa o Anneli said, on 31 oktober, 2009 at 04:57

    Rammsteins nya är riktigt bra, omväxlande, melodiös och också tung.
    Vi skulle nog fixat biljetter till Globen i febr…
    Fast kanske de kommer till nån festival i sommar, får passa på då..


Kommentera

