https://jlindberg.wordpress.com

Projekt: Cykel – fortsättning

Posted in Prylar by jlindberg on 13 december, 2009

Var hemma hos Johan och Carro i Uppsala nyss. Umgicks, åt mat och hade det trevligt. Juni röjde runt och trivdes bra. Fick spana lite på Johans cykel. Jag höll ju på att fixa med min i somras, men då jag var pappaledig så blev det ingen cykling. Nu flyttar kontoret och i år blir det att cykla dit så fort det blir väder för det.

Projektet fortskrider alltså.

Det jag nu ska fixa är omlackning. Vet ni någon lackerare i Sthlm eller närheten som lackar cyklar?

Sen ska jag även få hem dessa prylar:

Hjul + fälg + däck, styrlinda (skulle fått redan förra året men de var slut i lager), sen en byxhållare som gör att man inte får olja på byxorna. Har inte bestämt mig helt för färgen på fälgarna dock, men cykeln blir nog vit så då passar detta set. Någon feedback?

11 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Liisa said, on 14 december, 2009 at 11:45

    …inte får olja på kedjan…, vart ska man annars ha oljan om inte på kedjan? ;P

  2. oscar said, on 14 december, 2009 at 02:11

    Verkar bli en bra kombo. Skulle cykeln också bli vit?

    • jlindberg said, on 14 december, 2009 at 07:11

      Japp, cykeln kommer att bli kritvit. Mindre bra när den blir smutsig, men ack så snyggt 🙂

  3. Joakim said, on 14 december, 2009 at 03:23

    haha, Liisa. Jag reagerade också på det. Det ska nog vara på byxorna 😉

  4. Henrik said, on 14 december, 2009 at 06:14

    Den blir nog grym, minns du hade en bra ram som grund. Mitt bygge startade efter att jag läst om ditt fynd på blocket. Kan väl tipsa om att köpa ett vändbart bak nav så du kan köra både fixed och ss…

    • jlindberg said, on 14 december, 2009 at 07:13

      Jag tror det, efter lite kärlek så kommer den bli fin… Gör lite inköp nu varje månad så kommer den vara tiptop till april/maj när det börjar bli varmt. Ramen känns bra, ska fila och trixa lite med den. Kommer köra med ett olåst nav och frambroms… Känns onödigt att riskera livet nu 🙂

  5. Niklas said, on 14 december, 2009 at 08:42

    Byxhållare? Funkar inte strumpan?

  6. Johan A said, on 15 december, 2009 at 03:00

    Vitt är fint! 😉 Men skippa den där strumpebandhållaren! Ner med byxan i strumpan och kör!
    Tack för senast förresten, alltid lika trefligt!

  7. Kusin said, on 15 december, 2009 at 06:39

    Din farfar hade alltid strumphållare förr.
    Kolla om du får ärva om de finns kvar.

  8. Kusin said, on 15 december, 2009 at 06:39

    Byxhållare…fan, jag är så sjukt trött! (På ett positivt sätt dock.)


Kommentera

