https://jlindberg.wordpress.com

Nytt inköp… Ett litet sådant iallafall…

Posted in Foto, Prylar by jlindberg on 18 december, 2009

Jag sålde mitt förra Canon 24-70 2.8L objektiv. Det var helt enkelt för stort och tungt för mig, så det stannade alltid hemma. Istället fotade vi med Ulrikas Fujifilm kamera. Detta kändes rätt onödigt, så jag tänkte jag skulle köpa en ny kamera, en kompakt som faktiskt får följa med ut när man väl behöver den…

Jag träffade upp en kille efter en lång mail konversation. Han hade enligt honom en leica d-lux 4 i nyskick. ”Endast testad”, det lät ju bra tyckte jag, så vi bestämde att jag skulle åka ut till honom i Alvik och titta på den och köpa den. Kallt och jävligt var det ute men visst, det kunde det vara värt, han hade gett mig ett helt ok pris för en begagnad kamera som inte är använd. Så långt allt bra, när jag möter upp säljaren från blocket så får jag se kameran…..

Otroligt dammig runt objektivet, repig display, vi pratar alltså 2-3cm repa över glaset.. Helt enkelt en kamera i uselt skick… Så jag sa till honom att det var synd att den inte var i det skicket han sa att den skulle vara i, och tackade nej till affären. Surt men det var oundvikligt…

Jag åkte iallafall därifrån med Leica väskan på bilden. Den var i nyskick, den hade han aldrig använt, så den köpte jag av honom.. Så nu ska jag bara hitta en återförsäljare till Leica som säljer kameran till ett vettigt pris.

Ska man kanske vänta till mellandagarna? Då kanske det kommer ut lite rabattkoder eller liknande från butikerna…

Nu till något helt annat, jag fick en fin present idag:

Kan tillägga att det inte är så mycket kvar för tillfället……………

Kommentera

