https://jlindberg.wordpress.com

Feedback från er önskas…

Posted in Allmänt, Mode, Vår dotter by jlindberg on 19 december, 2009

Jag har gjort en rätt osmart sak… Mina ”favorit” glasögon om man nu kan kalla de det.. Jag har förstört dom. Min väska är ganska liten, jag använder den som datorväska ibland när jag tar med datorn hem från jobbet. En dag fick jag inte i väskan, så jag tryckte till, gick inte heller, så jag skakade lite på väskan och tryckte till igen.. Efter 3e gången…… kollade jag vad det var som låg där under: mina glasögon… Inte helt gratis heller, ett par Dior Homme som var specialbeställda… Såhär ser dom ut:

Mycket gammal bild, snart ett år tror jag. Men så såg de ut iallafall. Trivdes bra med dom… Nu är de riktigt skeva…

Häromdagen fick jag tummen ur.. och gick in på Samson på Kungsgatan. Fick väldigt bra hjälp av en kvinna som jobbade där. Vi provade lite olika Tom Ford då min kollega tipsade om dessa, men de satt inte speciellt bra, så vi provade vidare och jag testade dessa:

Kändes riktigt bra. Har ingen bild tyvärr, men de var helt klart de bästa i butiken.. Vad tycker ni? De finns i svart också, men jag skulle ju kunna testa en annan färg någon gång… 🙂

Nu till något helt annat. Idag åkte jag och Juni till Josefin, vi hade varit och handlat en pulka till Juni, så efter lite värme inne hos Josefin så gick vi ut fullt påklädda.. Juni fick sitta i pulkan:

Vi åkte nog runt i Sumpan i en timma, Juni skrattade hela tiden. Så det var minst sagt succe… Kul! Kallt dock, man är ju inte direkt utrustad för vinter… Och så är man nybörjare på det här med att vara förälder… Nästa gång kanske man ska ha mössa på sig iallafall…

En annan sak som har hänt är att Ulrika klippte av mig håret igår… Håret på sidorna försvann, därav var det riktigt kallt idag… Vi färgade också, tyvärr blev det helt fel färg:

Ser lite konstig ut, men det bjuder jag på… Färgen är iallafall röd/brun nu. Den skulle vara kall brun, men man kan inte lyckas jämt, så detta fixas imorgon…. Ingen katastrof, men det ska bli skönt att få det fixat… Nu är det filmdags! Ulrika är på julfest, så jag ska slappa själv i sängen framför lite bra filmer och serier….

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. oscar said, on 20 december, 2009 at 05:10

    Jag har ett par tortoise från moods of norway och jag trivs riktigt bra med bågarna. Nästan precis likadana som ditt nya alternativ. Tortoise känns mer… jag vet inte hur jag ska säga det. Inte som alla andra och ”allround” jag vet inte men jag trivs bättre än i ett par svarta faktiskt.

    • jlindberg said, on 20 december, 2009 at 08:22

      Jo, det låter bra, jag har ett par andra Dior också som är i svart och silver.. De känns dock rätt tråkiga.. Vi får se, ska gå dit någon dag igen och testa lite..

  2. Niklas said, on 20 december, 2009 at 06:44

    Sådana fina bågar går väl att laga?

    • jlindberg said, on 20 december, 2009 at 08:20

      De går säkert att laga, ska bara orka att ta mig till optikern…. 🙂

  3. Frank&Rémy said, on 20 december, 2009 at 09:50

    Inga fel på brillorna inte. Feg som jag är så skulle jag dock köra på ett par i svart. Har du prövat några från YSL? De brukar ha en hel del sjyssta optik glasögon

  4. Pappa o Anneli said, on 22 december, 2009 at 06:17

    Coola pappan:-)


Kommentera

