https://jlindberg.wordpress.com

Beslutsångest?

Posted in Inredning by jlindberg on 20 januari, 2010

Då jag egentligen inte har så mycket att skriva om, och att jag själv tycker att ”textbloggar” är sjukt tråkiga, så försöker jag hålla uppe mina uppdateringar med bilder. Dagens i-lands problem handlar om färger.

Varför ska det vara så svårt att bestämma sig? Tanken för ju en till Haiti. Mina problem är ju trots allt rätt små. Otroligt små skulle jag nog vilja skriva. Jag tvivlar på att färger skulle spela någon roll för människorna som bor där nere. Man behöver egentligen inte ens tänka på Haiti. Det räcker på att tänka på de som säljer Situation Stockholm i tunnelbanan. Tyvärr.. Man måste tänka sådär ibland, och även göra så mycket man kan. Ulrika är duktig på detta. Jag är tyvärr alldeles för dålig. Så det får bli något att börja ändra på. För mig iallafall! Och kanske även för er?

Åter till mitt ”färgproblem”.

Vi ska köpa en Kitchen aid maskin. Som de flesta vet så finns den i för många färger, här är ett urval:


Idag lutar det åt den längst ner till vänster, ”Ice”, tror den kan vara en fin färgklick i vårt monokroma kök. Vad tycker ni? Har ni någon favorit bland dessa?

Anledningen till köpet är att vi har börjat bli mer och mer medvetna om vad vi äter hemma, så Ulrika bakar bröd varje vecka, och med hjälp av denna maskin så skulle det bli så mycket enklare… Själv kommer jag använda den till kakor och pajbottnar 🙂

17 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Niklas said, on 20 januari, 2010 at 08:44

    Ni kommer köpa en vit, silver eller svart ändå :-p.
    Jag skulle köpa en röd!

    • jlindberg said, on 22 januari, 2010 at 05:50

      Nej faktiskt inte, ingen av de färgerna faktiskt…
      Det blir nog ice………. kanske

  2. oscar said, on 20 januari, 2010 at 10:04

    Ice eller den mörkrödbruna (längst upp till höger) hade passat er!

  3. oscar said, on 20 januari, 2010 at 10:23

    Börjat kollat på Mad Men säsong 1, i’m stuck

    • jlindberg said, on 22 januari, 2010 at 05:49

      Efter avsnitt 7-8 blir det lite segt, men håll ut! Det blir bättre!

  4. me said, on 21 januari, 2010 at 10:36

    http://husligheter.se/lasarutmaning-carins-kok/

    kolla in den här länken för inspiration!

    Själv tycker jag den mörkröda eller ice är snyggast och passar jättebra i ett vitt kök.

    Gillar din blogg skarpt men du uppdaterar lite för dåligt!!

    • jlindberg said, on 22 januari, 2010 at 05:49

      Håller helt med dig!
      Ice är väl den som känns mest retro tycker jag. På ett positivt sätt…
      Jag ska uppdatera oftare! Lovar… Det är bara lite svårt att få tiden att räcka till.. Men jag ska göra mitt bästa 🙂

  5. Johan Ahlén said, on 21 januari, 2010 at 05:37

    Köp en som är helt i krom! Lite dyrare men dubbel ballhetsfaktor.

  6. Liisa said, on 21 januari, 2010 at 05:49

    meeh Jocke! Vaddå att ice skulle vara en färgklick i ert kök. Den är ju så ljust blå att den ser vit ut. Var lite crazy för en gångskull och köp det oranga eller på sin höjd grön, det skulle jag ha gjort. Alla kommer snacka om er coola köksmaskin om ni går lite nuts med det här o överraskar alla 😉
    – Liisa med det färgglada köket

    • jlindberg said, on 22 januari, 2010 at 05:47

      Mandarin = oranga är fin… Vi får se.. kan inte bestämma oss….. 🙂

  7. oscar said, on 21 januari, 2010 at 09:31

    orangea hade med passat.

  8. Johan Ahlén said, on 21 januari, 2010 at 11:26

    Våran e blanksvart och jag trivs med den… Jag gillar verkligen färg men tycker att en grej för 6000:- ändå ska hålla några år… Får inte bli för mycket ”Leila Bakar” tycker jag…
    Men det är bara min åsikt och alla färgerna här ovan är supersnygga om man bortser från den pistagegröna (ovanför din favvo).

    • jlindberg said, on 22 januari, 2010 at 05:47

      Absolut, jag håller med! Den det lutar åt är Ice eller mandarin, de är fina.. Svart eller vit blir det nog inte… Kanske röd metallic…Den är fin.. 🙂

  9. Sandra said, on 22 januari, 2010 at 10:38

    Rosa!!!!!!!!! 😀

  10. Pappa o Anneli said, on 23 januari, 2010 at 05:31

    Jag tycker rostfri look, Anneli pärlemorvit om den heter så.
    Bakar Ulrika mycket så måste ni ha en bra maskin.


Kommentera

