https://jlindberg.wordpress.com

När tiden inte räcker till…

Posted in Allmänt, Prylar by jlindberg on 26 januari, 2010

Idag ringde de från dagis klockan 10… Juni var sjuk så jag behövde komma och hämta henne. Sagt och gjort, jag var där innan 11 och vi gick hem. Vi har myst, lekt, kollat tv, dansat osv… Men nu till problemen, tiden. Ulrika kom hem relativt tidigt, hon skulle träna och handla mat idag. Men klockan blev rätt mycket, så jag tänkte att vi provar en ny grej:

Detta är alltså matvarushopping online. Just mataffären.se är det Coop som driver. Man ser rätt snabbt att det inte bara är fraktkostnaden på 85:- som tillkommer utan även en rejäl höjning på många av priserna. Ett exempel som de flesta kan relatera till är en 300g estrella påse som här kostade 28:-, i butik 19.. Det är ju en rejäl ökning. Men man får skippa sådant. Vi köpte lite basvaror och andra saker för en tusenlapp, får hem varorna imorgon runt lunch vilket är skönt. Det blir intressant att se hur det funkar. Jag återkommer angående detta om någon är intresserad?

Idag har vi äntligen slagit till på en Kitchen aid maskin, det blev den otroligt färgstarka Ice:

Denna känns som en bra färgklick hemma hos oss. Dessutom känns den rätt långlivad tycker jag. Så nu ska här bakas bröd! Paj! Kakor! m.m.

Nu tänkte jag lägga mig i soffan och vila, försöka bli frisk så snabbt som möjligt… Kolla på 24 och kanske någon film.. Eller borde jag kanske sova? Det kan ju vara en ide… Vi får se. 24 blir det garanterat!

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. oscar said, on 26 januari, 2010 at 10:52

    Eftersom jag har två arbetande föräldrar, en fotbollstränande lillbror på snart 16 bast och jag själv har fullt upp så tar matlagning och handlandet tid här hemma också.

    I Kristianstad finns ett företag som heter ”Mat&Ro” som leverar en matkasse på måndag eftermiddag med recept inkl råvarorna förstås för kvällsmat måndag-fredag. Asbra!

    😀


Kommentera

