https://jlindberg.wordpress.com

Uppgradering….

Posted in Prylar by jlindberg on 8 februari, 2010

Jahopp, mitt försteg i hemmabion har gått sönder. Det gick sönder för rätt länge sedan, tror det är över 4 månader sedan nu. Men det går inte att laga då det har utgått. Så istället får jag köpa ett nytt. Detta är på både gott och ont, jag har egentligen inte pengar att lägga på nya prylar. MEN jag måste för annars har jag inget ljud hemma, varken till tvn eller stereon. Så jag har börjat kolla lite på alternativ, tyvärr finns det knappt några försteg på marknaden, men det finns ett som utmärker sig mer än alla andra, det är Onkyo PR-SC5507:

Tyvärr så är den stor, dyr och blir väldigt varm. Så vi får se hur detta slutar… Den kör 9.2 så det är ju positivt, har 7st HDMI ingångar och kör all överföring till slutsteget balanserat, så den har ju verkligen mycket godis i sig. Tyvärr finns den bara i svart verkar det som… Men det får vi nog överleva om det blir köp…

Den blir dessutom inte billigare när man nästan måste köpa 4st Dali Royal manuette 2 i vit lack heller:

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. oscar said, on 8 februari, 2010 at 10:48

    Svart passar ju in hos er! 😉

    vad jobbar ni med förresten?

  2. Niklas said, on 9 februari, 2010 at 07:24

    Men har du inte haft ljud på TV eller stereo å 4 månader?

    • jlindberg said, on 9 februari, 2010 at 09:37

      Jag har fått låna ett stereoförsteg tills jag får ett fungerande, tyvärr går det inte kolla på annat än 2 kanal, så film m.m. har jag fått kolla på datorn..


Kommentera

