https://jlindberg.wordpress.com

Uppgradering på gång…

Posted in Prylar by jlindberg on 13 februari, 2010

Det blev ett Onkyo försteg. Leveranstid är ca 2 veckor så nu är den eviga väntan igång… Men tills dess så får man stilla sina begär lite, så jag letar efter nya surroundhögtalare. Försteget och mitt slutsteg klarar 7 kanaler, och hittills har jag bara 5. Jag är dock inte nöjd med spridningen på mina nuvarande. De känns lite trötta. Så jag har hittat dessa:

Dessa har en bra sak som kallas omnisat.. Det innebär att ljudet sprids 360 grader i rummet. Så sätter jag dessa i varje hörn bak i rummet där vi kollar tv så täcks hela baksidan av rummet.

Tänkte placera de såhär:

Det är exakt detta jag vill åt. Sen har jag kvar mina andra mini högtalare som jag tänkte använda som extra surround, dessa är lättplacerade så det är värt att testa. Tycker jag inte det är värt det så säljs dom… Så nu är jag på väg ut till stan, ska till Ljudmakarn och lyssna på dessa. De har riggat upp dom till jag kommer så det ska bli mycket intressant. Jag återkommer med lyssningsintryck.

Kommentera

