https://jlindberg.wordpress.com

Ok, börjar långsamt….

Posted in Elektronik, Musik, Prylar by jlindberg on 14 maj, 2010

Jag var ute och promenerade på söder idag. Jag hade ett mål med promenaden, det var att ta mig till Reference audio och lyssna på ett par ELAC FS 207 Anniversary Edition

Jag är ju i behov av en ny stereo som jag ska ha på övervåningen, planet i huset där kök, vardagsrum och sovrummen ligger. Jag kommer flytta ner all nuvarande elektronik i hemmabiorummet jag ska bygga. Så jag lyssnade på dessa högtalare som jag vet kan låta riktigt bra. Och de lät så bra som jag mindes. Så jag köpte ett par. Får dem dessutom hemkörda gratis när jag har flyttat. Vilken service, överraskande bra måste jag erkänna.

De håller dessutom Ulrikas stenhårda krav. Det finns ett krav, ”De måste vara vita”, dessa är i vit lack så det blir bra….

När jag ändå skriver en post som är ljudrelaterad så måste jag tipsa om denna skiva:

Har aldrig hört The National förr, tyckte omslaget såg lovande ut och klickade på albumet på Spotify. Har lyssnat nu någon timma och jag gillar detta väldigt mycket. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det, poppigt med deppiga undertoner, ungefär som White Lies men lite mer tekniskt… Är nog det bästa jag kan komma fram med. Lyssna! Har du tur så gillar du det.

Kommentera

