https://jlindberg.wordpress.com

Dagens tips: Tv serie och musik

Posted in Film, Musik by jlindberg on 18 juni, 2010

Jag börjar med att tipsa om en serie jag precis har börjat kolla på. Det är en serie som är skapad av skaparna bakom en av världens bästa serier The Wire. Denna nya serie heter Treme, har ett 1h20minuter långt första avsnitt. Det börjar som The Wire, långsamt, händer inte så mycket, man får träffa personer men inte riktigt bekanta sig med dom. Jag har bara sett detta avsnitt, ska ta mig tiden att börja se den på kvällarna. Hur som helst, se denna, eller börja i alla fall att se den, förhoppningsvis blir detta ett mästerverk i stil med The Wire.

Dessa 3 skivor är de som spelas i min iphone för tillfället. The national, de är från Brooklyn. Helt fantastiska skivor. De har även gjort ett flertal skivor innan dessa som inte alls håller samma kvalite. Så lyssna på dessa först. Vill ni smyglyssna så kolla in detta radio uppträdande:

Kommentera

