https://jlindberg.wordpress.com

Lite gott och blandat…

Posted in Allmänt by jlindberg on 23 februari, 2011

Jag älskar bilder och såg att mina senaste inlägg har varit utan bilder. Så detta inlägg blev jag tvungen att ändra. Bilden ovan är PJ Harvey, många av er vet säkert det. Hennes senaste skiva som precis har släppts är otroligt bra. Inte lika deprimerande som tidigare utan lite piggare, lite gladare, men med en mörk ton.. Jag har konstant lyssnat på skivan sedan samplen släpptes på Spotify. Nu är skivan släppt och kan lyssnas på här: PJ Harvey – Let England Shake

Idag åkte jag till Audi och rekade min bil, de ville kolla på den, jag har pinsamt nog råkat skrapa den på ena sidan när jag skulle komma in i ett sjukt tight garage. Jag fick den första lediga tiden som var den 16e maj. De behåller den i 2 veckor för omlackning och fixar till bucklan som blev. Som tur är får jag en lånebil under tiden. Det är bara att hoppas jag får en Audi R8 spider, men jag tvivlar på det…

Jag har varit en riktigt man idag. Jag har bytt vattenlås och avloppsrör, visste inte att jag kunde sådant, men det är lättare än man tror, och man lär sig något nytt hela tiden. Jag och Juni satte även upp en Stringhylla i hennes rum, fotar den när det blir tillfälle. Hon tyckte att det var jättekul, hon älskar att fixa här hemma, så det är kul..

En otroligt skön sak är att vi hade besök av hantverkare idag, de fixade så att vi nu har golvvärme på hela nedre planet, grymt skönt när golvet värmer fötterna…

Jag ringde även de hantverkare som var här och hjälpte oss med köket, har lite ideér om vårt badrum uppe, så jag ska börja ta in lite offerter på vad jag vill göra… Förhoppningsvis räcker pengarna till, men jag har ingen aning om vad badrum kostar att renovera, antagligen är det dyrt..

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Caroline said, on 23 februari, 2011 at 11:09

    Kul när det händer saker i hemmet!

    Har också försökt ta in offerter på vårt badrum men vet inte om det är för litet för att locka till sig hantverkare, haha! Enligt en tidning så skulle vårt badrum kosta ca 40 000 att göra om fast det beror så klart på vad man väljer – vårt är knappt 3 kvm 🙂

  2. Killmamman said, on 24 februari, 2011 at 02:42

    jag kanske skulle ta och starta en alldeles egen blogg till min livmoder? 😉
    ha en bra dag!

    • Joakim said, on 24 februari, 2011 at 03:02

      Haha, det vore något! 😉
      När är releasedag?


Kommentera

