https://jlindberg.wordpress.com

Fixat och trixat

Posted in Barn, Inredning, Vår dotter by jlindberg on 24 februari, 2011

Jag skrev ju för några inlägg sedan att jag och Juni har fixat hennes bokhylla, det är en Stringhylla som har legat nere i förrådet så länge vi har bott här, och i förra förrådet så länge vi bodde där, så jag tänkte att det är lika bra att fixa den. Jag målade om de svarta fästena vita 3 gånger. Igår satte jag och Juni upp den och hon fick ”inreda” den själv med de saker hon ville ha i den. Resultatet blev detta:

Det blev faktiskt riktigt hemtrevligt och vi kände direkt att det var något som hade fattats innan vi satte upp den. Perfekt att ha alla hennes dvdfilmer på ett ställe också!

När jag kom hem så blev jag bjuden på middag, underbart! God vegetarisk lasagne. Ulrika och Juni hade även gjort efterrätt, kladdkaka med frukt och grädde. Det var riktigt gott. Juni gillar kladdkaka, men mest gillar hon frukten:

Frank tittar glatt på när syrran spexar. Nu är han dessutom lite piggare, så det är skönt, men i morgon åker Ulrika med honom till sjukhuset igen för det märks att han fortfarande är sjuk. Hur som helst så håller han hoppet uppe och skrattar rätt mycket:

Jag var ju på Ikea i helgen och köpte massa småsaker till huset. Vi har bestämt oss för att göra klart köket lite mer, det har inte riktigt kommit i första hand. Så jag köpte lite ramar som vi tänkte använda. Jag håller på och letar motiv på hårddisken nu, det är ca 15 000 foton att kolla igenom, så förhoppningsvis hittar jag något. Tanken är något liknande detta:

Vi tror att det kommer bli riktigt bra i slutändan, det är bara bra att det tar lite tid att få till det. Nu blir det nog att försöka somna… Det finns risk att det blir en låång vaken natt igen.

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Oscar said, on 25 februari, 2011 at 12:34

    Ser snyggt ut 🙂

    Hoppas att Frank blir helt frisk snart igen!

    Hoppas att det är bra med Er andra. Kul att bloggen är igång igen 🙂

    • jlindberg said, on 25 februari, 2011 at 09:31

      Tack! Det finns potential 🙂
      Frank är piggare och vi var hos doktorn idag och det ser bättre ut. Så det känns tryggt.
      Jag har fått lite nytändning, såg själv att jag har ändrat lite inriktning, men det blir inte så mycket köp av dyra prylar nu när vi flyttat till hus….

  2. Caroline said, on 25 februari, 2011 at 11:31

    Blir nog riktigt snyggt! Ska också iväg och inhandla lite ramar nästa vecka hade jag tänkt, känns mer obonat med tavlor på väggarna men det är så svårt vad man ska ha på väggarna…

    Ha en fin helg!

    • jlindberg said, on 25 februari, 2011 at 09:32

      Man kan ju ta ner dom om det blir fult…
      Det är helt klart värt att chansa tycker vi… Vi har dock inga motiv än, så det är lite meckigt 🙂

  3. mini said, on 25 februari, 2011 at 09:16

    en himla god natt till er med så mycket sömn att ni inte vill ha mer! mini


Kommentera

