https://jlindberg.wordpress.com

Wow, det var fantastiskt!

Posted in Musik by jlindberg on 2 mars, 2011

Nu menar jag såklart spelningen på Cirkus igår. The National kom och spelade. Nu kanske ni inte vet vilka det är. Här är ni deras senaste skiva som är väldigt bra: The National – High Violet (Expanded Edition)

Som tur är så har jag fotat lite till er som gillar dom och inte var där:

Lite kort om kvällen. Jag åkte dit med min kollega Kei, vi tog bilen från Hornstull till Östermalmstorg, vi fick en parkeringsplats precis vid bron över till Djurgården! Perfekt, inte så långt att gå därifrån, efter en konsert är man oftast rätt stel i benen så det är skönt med en kort promenad. Vi hade sittplats som jag hade köpt pga att Ulrika skulle med. Hon är lite mer bekväm och det är ett krav för att få med henne på konserter.. Efter ett ganska tråkigt förband så gick vi ner och ställde oss ganska långt fram i mitten.

Vi fick nog vänta 20 minuter så det var helt ok, vi satt såklart och vilade på sittplatsen till det började närma sig.

De började med riktigt bra låtar, några av deras bästa. Jag tyckte tyvärr att det dock inte riktigt släppte, det blev ingen gåshud och det kändes inte helt bra.. Men efter några låtar så började de komma igång, publiken släppte, vi är ju rätt tråkiga i Stockholm på konserter.. Halvvägs började det bli bättre och bättre för att bli riktigt riktigt bra. De körde de flesta låtarna som man verkligen gillar och några lite snabbare. Sista låten körde de akustiskt tillsammans med förbandet så det blev en vacker allsång! Jag läste en recension idag där de fick full pott, 6/6 i betyg. Jag skulle nog ge 4,5/5 pga den sega starten.

Jag har gjort en video av de filmer vi filmade på konserten, denna är dock rätt stor och jag laddar upp den på Youtube nu, så den får ni se imorgon.. De flesta av er sover nog redan nu ändå.

Sist men inte minst så måste jag visa upp lite mer foton för att jag är på G för tillfället. Dagens middag som jag stod för var Laxpaj med hembakat jättegrovt bröd, tyvärr tog jag bara en bild när projektet precis hade påbörjats:

Och såhär lyckliga blev familjen efter att de hade ätit min underbart goda middag:

Nu tackar jag för mig och går och lägger mig och sover! Nu är det snart helt igen, veckorna går så otroligt snabbt!

Det vore kul med lite kommentarer måste jag erkänna…

10 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Killmamman said, on 3 mars, 2011 at 10:23

    gud vad roligt med konsert. eftersom jag har noll koll så vet jag inte alls vilka de är, men ska helt klart kolla upp det 🙂

    sv: filmlista, mycket bra idé! gör en sådan så kommer den helt säkert sprida sig som en löpeld bland bloggarna 🙂

    • Joakim said, on 3 mars, 2011 at 02:35

      Kolla upp dom, de är väldigt bra, enligt mig och många andra 🙂
      Filmlista kommer, när jag har tid…. hehe

  2. Caroline said, on 3 mars, 2011 at 01:51

    Mums, gott med paj!

  3. Joakim said, on 3 mars, 2011 at 02:36

    Och nybakt bröd till! Klockren kombo! 🙂

  4. Daniel said, on 3 mars, 2011 at 11:01

    Kommentar lite sent kanske, men tack för bilderna och filmen.
    Höga förväntningar på spelningar är aldrig riktigt bra, men extra roligt när de faktiskt håller måttet.
    Galet för övrigt när Matt är ute och går i publiken och allsången i slutet var oväntat!

    • Joakim said, on 4 mars, 2011 at 09:36

      Bättre sent än aldrig! 🙂
      Det var riktigt bra, desto senare det blev desto mer berusad blev han och det blev bättre och bättre för varje glas 🙂

  5. Josefin said, on 4 mars, 2011 at 09:19

    Fina foton från konserten!

  6. Frank&Rémy said, on 4 mars, 2011 at 05:13

    Jocke, jag har nu under en längre tid undrat en sak. Hur i helskotta får du så PERFEKTA bilder? Vad använder du för kamera? Vilket program använder du för att redigera? Redigerar du alls?

    MAGIC!

    • jlindberg said, on 4 mars, 2011 at 07:30

      Tack! Vad kul att höra att de uppskattas…
      Jag har fotat rätt länge och man behöver känna sin kamera, man behöver veta hur ljuset tas upp och hur den reagerar på olika lägen. Alla mina objektiv har 1,8 i bländare vilket är väldigt ljuskänsligt. Jag fotar alltid i RAW och redigerar i Lightroom och PS… 🙂


Kommentera

