https://jlindberg.wordpress.com

Ny tvättmaskin!

Posted in Inredning by jlindberg on 23 mars, 2011

Vi fick med en tvättmaskin och torktumlare när vi flyttade in i huset. Dessa var inte riktigt mysiga, det gick inte stänga luckan på torktumlaren bland annat. Dessa sålde jag igår på blocket, bägge för 1000:- och beställde idag en ny tvättmaskin som tar 8kg tvätt, 2 kilo mer än förra, och är energi och vattensnål, tydligen så lyser trumman i också. Hi-tech! Nu ska man bara få hem den… 85kg…

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Peter said, on 23 mars, 2011 at 09:53

    Fin tvättmaskin! Men vet inte så mycket om sånt där så kan bara gå på det yttre och den lysande trumman 😀

    Nu är min blogg uppdaterad 🙂 Ibland går det bra och ibland sämre med uppdateringarna.

    Varför du ska ha en ipad 2? Du har ju i och för sig en bärbar och en grym stationär. Men tänk dig, när du kommer hem och har ipaden liggande innanför dörren. Ta den och styr massa grejer i huset. Musik, tillgång till alla bilder, lätt att kolla på film tips eller youtube klipp och en massa annat roligt. Fördelen med en ipad 2 jämfört med en bärbar är ju att den är som en ihpone fast i större format. Kan vara på jämt, smidig att hålla i jämfört en laptop och snygg/smidig. Nackdelen är kanske att det är svårt eller jobbigt att blogga med en sån men det ska ju finnas ett litet tangentbord till den, hur smidigt det är vet jag dock inte.

    /Peter

    • jlindberg said, on 24 mars, 2011 at 01:27

      Den verkar vara jättebra och energisnål så det är positivt.
      Angående Ipaden, när jag kommer hem så tar jag hand om barnen, har inte tid att knappt gå på toa.. Sedan styr jag allt via min iphone redan nu, min macbook air är faktiskt enklare att hålla i än vad en ipad är, speciellt när man ska skriva, och den öppna plattformen framför ipad är ju att föredra enligt mig..

      Men visst, får jag en gratis så lär jag använda den 🙂

      • Peter said, on 27 mars, 2011 at 11:12

        Hehe, okej… Det var bara en tanke men om vi tänker om… Du kommer hem, tar hand om barnen… Försöker klämma in ett toabesök (med ipaden givetvis ;-))… och om du får tid går du sen omkring med ipaden 🙂
        Har inte testat nån macbook air men den måste väl vara lite klumpigare men sen är det ju lite vad man ska göra också. Bara kolla på nätet (bloggar, nyheter och annat) så måste ju en ipad vara smidigare. Ska man sedan blogga så kan jag tänka mig att macbook air är bättre.

        Nja, gratis får du nog ingen men om man läser inlägget efter detta så låter det som du snart kommer ha köpt en 🙂 Tyckte jag läste att du skrev att du måste köpa en 😉

  2. AprillAprill Johanna said, on 24 mars, 2011 at 10:31

    Härligt!
    ps min rss är lite knäpp för jag har två adresser till samma blogg, ska ändra snart. Men prova att ändra till det du inte har. Antingen blogg.aprillaprill.se eller aprillaprill.blogg.se

  3. Killmamman said, on 27 mars, 2011 at 08:44

    vad snällt att sälja iväg en torktumlare som luckan inte gick att stänga på… 🙂

    • jlindberg said, on 27 mars, 2011 at 10:24

      Eller hur 😉
      Jag skrev självklart det i annonsen, så de var medvetna om det. Hade tom fotar när jag använt silvertejp för att stänga luckan… De var nöjda ändå. 500:- för en torktumlare är inte så dyrt 🙂


Kommentera

