https://jlindberg.wordpress.com

Dumsnål

Posted in Elektronik, Prylar by jlindberg on 13 april, 2011

Jag har länge behövt en ny mus till min Imac. Den som medföljde med Imacen höll längre, men till slut så tröttnade den och dog. Som substitut har jag använt en Microsoft mus till macen vilket har funkat väldigt dåligt. Den har laggat, tappat ”fäste” och börjat hoppa på skärmen. Riktigt riktigt dålig alltså. Jag har nästan slängt den i väggen ett flertal gånger.

Så idag kunde jag inte hålla mig längre. När jag fick ett mail från Cdon att de hade startkampanj på Appleprylar så slog jag till på en Magic mouse:

Jag funderade på en Trackpad, men körde på en vanlig mus istället då jag använder Imacen för foton och andra större grejer som inte är så enkelt på en bärbar.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Johan Ahlén said, on 13 april, 2011 at 03:42

    Har DU varit utan en Magic mouse? 😉

    Helt ärligt så är det en supermus med oändliga möjligheter!

    • jlindberg said, on 13 april, 2011 at 04:08

      Ja jag erkänner, det är dyrt att bo i hus i Stockholm 😉


Kommentera

