https://jlindberg.wordpress.com

Resultat

Posted in Inredning by jlindberg on 23 april, 2011

Grundarbetet är det viktigaste  när det gäller målning säger alla som kan. Det fick jag verkligen lära mig på detta miniprojekt. Jag började ju med dörren i onsdags. Då gick jag till färgbutiken där jag bor och fick tips. Jag köpte 2 burkar färg, en för grunden och en med vit färg, jag köpte även en liten pensel som jag skulle använda runt fönstret.

Jag började slipa dörren igår, först med maskin och sedan för hand. Sedan använde jag målartvätt och sedan grundmålade jag en gång. Jag ville sedan grunda en gång till vilket jag kunde om jag lät det torka 8 timmar. Fine, jag grundmålade igen. Idag på morgonen målade jag med den vita färgen. Denna täckte inte så jag behövde måla igen, jag läser på burken: ”övermålningsbar efter 8 timmar”…. Så jag fick vänta till 18 ikväll då jag målade igen. Nu har jag äntligen kunnat stänga dörren utan risk för att den ska klippa fast under natten….

Resultatet blev däremot riktigt bra! Trots att det tog nästan 2 dygn! Vad tycker ni? Bättre eller sämre? Det känns i alla fall mer enhetligt när allt är i samma färg…

Glad påsk måste jag skriva också! 🙂

11 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Fredrik said, on 24 april, 2011 at 06:40

    Sjukt mycket snyggare!
    Bra jobbat Joakim! Det ger som du säger en helt annan helhet i hallen.
    Tummar upp!!

    • jlindberg said, on 25 april, 2011 at 01:08

      Tack! Det känns absolut mycket ljusare och ”nyare”…

  2. mini said, on 24 april, 2011 at 07:53

    fantastiskt! finns ett par jättedubbeldörrar här med glasrutor, de behöver samma makeover! välkommen!

    • jlindberg said, on 25 april, 2011 at 01:09

      Jag kommer på en gång, sjukt dyr timpenning bara… Och det tar typ 2 dygn 😉

  3. Oscar said, on 24 april, 2011 at 09:32

    Snyggare!

  4. Pappa o Anneli said, on 25 april, 2011 at 08:25

    Jättesnyggt, ser ju ut som en ny fin dörr.
    Bra jobbat, du lär dig massa nytt med varje projekt du påbörjar.
    Ha en bra dag!

    • jlindberg said, on 25 april, 2011 at 01:09

      Då ska du se hur snyggt det blir med vitt golv sen! Ge det några år så kommer du att gilla det 😉

  5. Johan Ahlén said, on 26 april, 2011 at 06:30

    Du skulle ju blivit målare istället!

  6. Killmamman said, on 26 april, 2011 at 07:59

    jättefint, vilket jobb du lagt ner!

  7. Lina Johansson said, on 26 april, 2011 at 02:34

    Snyggt jobbat, blir urfin! 🙂


Kommentera

