https://jlindberg.wordpress.com

En lång behövlig bloggpaus.

Posted in Barn by jlindberg on 27 september, 2011

Hej.

Nu är jag här igen. Efter en lång ”bloggvila” så ska jag försöka att börja posta igen. Jag är nu pappaledig till 100% och Ulrika jobbar för fullt. Det gör att jag inte har så jättemycket tid över att fota och sitta vid datorn. Men foton tar jag såklart, och fullt upp har vi konstant, så något vettigt ska jag nog kunna bjuda på.

Jag har inte riktigt fattat hur man importerar ett fotoalbum här så för er som vill se våra bilder från Barcelona kan klicka på denna facebook länk:

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150755608480249.724542.777260248&l=07e7a50f52&type=1

Barcelona var helt underbart! Vi åt så god mat, och njöt så mycket av att vara ensamma tillsammans för första gången på över 3 år. Det var ju min 30-års present från Ulrika, jag hade ingen aning om att vi skulle åka, så det blev otroligt lyckat!

Direkt när vi kom hem började vi vår roadtrip till södra Sverige. Vi åkte från Stockholm ner till min släkt i småland. Vi mellanlandade hemma hos min pappa och hans sambo Anneli, vi drack rosé och vi träffade farmor och mormor.

En mycket trevlig snabbvisit på två dagar. Vi hann med mycket och det var väldigt skönt att komma ”hem” igen.

Sedan blev nästa stopp Skåne. Ulrikas mamma hade hyrt en villa som låg utanför Kristianstad. Det var riktigt kallt när vi kom dit men vi var tvungna att ta oss till stranden direkt. Så på med varma kläder på barnen och in i bilen. Varken Juni eller Frank badade, men de tyckte det var härligt med den mjuka stranden.

På trädgården till huset där vi bodde fanns ett jättefint ”pippi-träd” som Juni snabbt hittade. Efter lite klättrande hittade hon något riktig roligt:

Nu måste jag fixa lite här hemma men jag kommer fortsätta med flera foton så fort jag bara kan 🙂 Hoppas ni vill stanna kvar.

Kommentera

