https://jlindberg.wordpress.com

Urban Deli Södermalm

Posted in Allmänt by jlindberg on 3 oktober, 2011

Vi stannade till på Urban Deli och käkade lunch idag. Jag och Ulrika har varit där förr och ätit middag och ostbricka. Kan verkligen rekommendera stället, de har en fin butik med massa fina varor och en bardel där de säljer mat och vin. Helt ok priser och härlig miljö som påminner mycket om större storstäder, typ New York.

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Killmamman said, on 3 oktober, 2011 at 08:29

    ja, älska den! fastän de tar 50 kr för en pytteflaska med agave. men ändå, det är ett völdans mysigt ställe´.

    sv: men alltså jag är pretty sure att jag bloggat om alla mina tatueringar. förutom en. vad är det för minibild undrar jag? 🙂 men visst, jag kan slänga in lite mer tattoos framöver, men då måste jag ju skaffa lite fler också (jobbar på det) 🙂

    http://killmamman.wordpress.com/category/killmammans-tatueringar/

    • jlindberg said, on 3 oktober, 2011 at 09:17

      Testa ostbrickan med rödvin nästa gång ni är där! Riktigt goda ostar och gott vin. Vi hade jätte trevligt när vi var där sist.
      Att Crème brûlén dessutom bara kostar 50:- är ju ett fynd 🙂

      Jag erkänner att jag inte har lusläst hela bloggen, kollar in länken!

  2. Oscar Jönsson said, on 3 oktober, 2011 at 08:32

    Varför finns inte fler sådana i landet ?

    • jlindberg said, on 3 oktober, 2011 at 09:15

      Bra fråga, antagligen är det för dyrt sortiment med för långsam försäljning. Funkar säkert i storstäder men mindre bra i småstäder.

      • Oscar Jönsson said, on 4 oktober, 2011 at 07:49

        Jo, det är hemskt att det kostar mer att köpa in närproducerat också…


Kommentera

