https://jlindberg.wordpress.com

Smoothie

Posted in Allmänt, Barn by jlindberg on 7 oktober, 2011

Ett ganska meningslöst inlägg kanske, men jag var sugen att fota lite så jag passade på när jag gjorde lunch till Frank. Ulrika tipsade om att göra smoothie till Frank, jag brukar ge honom färdiga Smakis portioner, dessa kostar 15:-/st vilket är ganska onödigt dyrt. Så igår när jag handlade köpte jag ingredienser till detta vilket blev succe! Banan, äpple, jordgubbar och lite fil. Perfekt! 🙂

Ikväll kommer min farmor, pappa och Anneli på besök, de stannar över helgen vilket blir riktigt kul! De är här för sällan, och vi är hos dom för sällan.

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Emelie Persson-Lindqvist said, on 7 oktober, 2011 at 11:44

    Min bästa: yoghurt, banan, fryst mango, honung, ingefära, cocosflingor.

    Fina bilder

  2. Killmamman said, on 8 oktober, 2011 at 08:46

    perfekt! jag har börjat göra smoothies till killarna till frukost eftersom de är frukostvägrare i övrigt.

    tack för dina tankar kring smakisar, det är jättevärdefullt att höra hur andra gör och tänker 🙂

    • jlindberg said, on 10 oktober, 2011 at 08:42

      Inga problem!
      Smakisar är ju ett sätt för dom att tjäna pengar ännu tidigare på bebisarna. Gör eget, det är lättare, billigare och nyttigare. Winwin 🙂

  3. Pappa said, on 10 oktober, 2011 at 06:17

    Verkar enkelt, billigt och nyttigt, gäller bara att komma på hur man ska göra och komma ihåg detta.
    Måste varit kanon för Frank!


Kommentera

