https://jlindberg.wordpress.com

Dagens skivtips

Posted in Musik by jlindberg on 21 oktober, 2011

Henric de la Cour – Henric de la Cour (Album Sampler)

Jag lyssnade mycket på Yvonne för väldigt längesedan, därefter Strip Music. Har alltid gillar sången och musiken. Läste en recension om denna skiva i DN för några dagar sedan. Skivan fick 4/5 vilket kändes väldigt högt. Tyvärr finns inte hela albumet på Spotify och jag har inte köpt skivan än. Men samplern som ligger länkad ovan låter iallafall väldigt lovande. Så för er Yvonne-fans, popälskare, eller synthare, lyssna. Jag tror att ni kommer gilla denna skiva.

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sara - Little Miss Fix It said, on 21 oktober, 2011 at 01:11

    Åh, vad kul! Detta måste jag höra. Jag har inte lyssnat på Yvonne sedan gymnasiet i mitten på 90-talet. Henric och jag gick på samma skola och han strök alltid runt i cafeterian snyggt synthblek… 🙂

    • jlindberg said, on 21 oktober, 2011 at 06:08

      Samma här! Tänk vad gammal man börjar bli när man pratar om mitten av 90-talet 🙂 Men det var en fin tid.

  2. johanna said, on 21 oktober, 2011 at 02:39

    hej du,
    såg att du kommenterat min blogg. kul.
    läst tre inlägg av dig och inser att jag måste följa dig.
    först skriva om yvonne? som råkar vara helt min stänga-in-min-i-tonårs-rummet-musik.
    shit, va längesen.
    är nästa för ung för dem, var tonåring på 2000-talet.
    men oj oj oj, älskade dem. tror de hade ett soundtrack på filmen ”välkommen till festen”.
    där var jag såld.
    sen läser jag anna ternheim och inser att detta måste följas.
    frid/ Johanna

    • jlindberg said, on 21 oktober, 2011 at 06:14

      Kul!
      Yvonne var längesedan… 1995….. Men det var en bitterljuv period 🙂


Kommentera

