https://jlindberg.wordpress.com

Jag fick en chock!

Posted in Hus, Inredning by jlindberg on 6 november, 2011

Idag skulle jag fota runt huset då dräneringen är klar. Jag gick runt i jorden och fotade för fullt. Gick in och överförde bilderna till datorn. Först då insåg jag hur stort jobb som är gjort. Kolla in dessa foton:

Som ni ser så är det ganska mycket att fixa. Gräsmatta är ju lätt att anlägga så den växer förhoppningsvis upp där all jord syns. Men entren är ju riven, så det är en riktigt svår nöt att knäcka. Tanken var att sätta upp en likadan i betong, sen tänkte vi på trä pga att det är så mycket enklare. Men idag har jag spånat med familjen och kommit fram till att ett trädäck vore nice att ha, då har vi plats för stolar och bord i morgonsolen. Man kan även ställa upp större krukor med blommor i.

Nu har jag gjort ett litet montage på min bärbara dator vilket inte är det lättaste, men något liknande detta borde väl bli bra:

Vad tycker ni? Har ni några ideer? Alla ideer är välkomna!

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Pappa o Anneli said, on 6 november, 2011 at 09:32

    Det blir perfekt med ett trädäck, smidigt att anpassa till höjdskillnaderna.
    Ni har ju morgonsol mot framsidan så det blir jättebra med en liten trädgårdsgrupp där och ha det skönt i morgonsolen.
    Lite krukor med fina blommor i krukor att piffa med blir bra som räcke ner mot gatan, och välkomnande.

  2. Daniel Löfgren said, on 7 november, 2011 at 05:48

    Det kommer bli jätte fint med trädäck där joakim! några krukor & lite spots, varmt mjukt & välkomnande

    • jlindberg said, on 9 november, 2011 at 10:39

      Tack!
      Det känns lovande, ska prata med vår snickare snart. Du kanske har tips på spottar man kan sätta i golvet?

  3. Killmamman said, on 7 november, 2011 at 09:19

    ser ju ut som en kalasbra idé! kanske du hade tänkt detta men jag tänkte ett räcke runt? för barnsäkerhetens skull? 🙂


Kommentera

