https://jlindberg.wordpress.com

Life in a day

Posted in Film by jlindberg on 18 november, 2011

Jag vet, tredje filmtipset på raken. MEN jag bara måste tipsa om denna. Min mamma ringde upp och berättade om en dokumentär hon hade sett på Svt. Den hette Life in a day och är en sorts dokumentär. Det är ”vanliga” människor runt om i världen som har skickat in film som de själva har filmat förra året i juli. Producenten har sedan klippt ihop allt till en film. Denna film berörde mig verkligen. Det är väldigt intressant att få perspektiv på hur livet faktiskt är. Hur bra man faktiskt har det och hur ”dåligt” vissa andra har det, men ändå verkar lyckligare än många av oss. Se denna! Har ni tur kanske den finns på SVT play fortfarande.

http://www.imdb.com/title/tt1687247/

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Johan Andrén said, on 18 november, 2011 at 05:40

    hela filmen ligger ute på youtube & kommer göra när svtplay går ut också.

    • jlindberg said, on 18 november, 2011 at 06:08

      Grymt!

      • jlindberg said, on 18 november, 2011 at 06:09

        Kan däremot tipsa om att se den på stor bild, datorn är lite tråkig som bildvisare 🙂

  2. Jenny said, on 20 november, 2011 at 04:06

    Jag ska bättra mig 🙂


Kommentera

