https://jlindberg.wordpress.com

Nu är det nära!

Posted in Allmänt by jlindberg on 2 januari, 2012

Nu är det verkligen inte långt kvar till min föräldraledighet är över. 6 månader har gått väldigt snabbt nu i efterhand, men det har verkligen varit fullt upp i stort sett varenda minut på dygnet. Några positiva saker är att vi har varit friska nästan hela perioden. Frank hade rätt jobbig feber för någon vecka sedan, men det gick till slut över. En annan sak är värmen, vilken tur vi hade att det har varit såhär varmt. Ingen snö och knappt något slask. Det underlättar verkligen mycket.

En annan sak jag reflekterat över är hur lyckliga vi borde vara här i Sverige som får vara hemma såhär länge. Vi har varit hemma nu i mer än 15 månader. Ta tex Frankrike, där är man ledig 3 månader sen lämnar man barnen till en barnflicka.

Nu ska jag passa på och njuta av denna vecka som jag har kvar. Så är det någon av er som vill ses så är det bara att höra av er 🙂

En annan rolig sak är att igår slog ni rekord. Över 550 besökare på 1 dag! Och då har det varit väldigt lugnt här den senaste tiden. Självklart beror det på mig då jag inte har uppdaterat något. Men ändå, 550 besökare på en dag! På året hade jag över 25000 läsare som klickade in här någon gång. Kul! Det hade även varit roligt om jag hade en aning om vilka ni är, men det verkar inte vara så lätt att få veta.

Jag fick några foton på mailen av min pappa från i julas, vi var nere i småland och firade. Så här kommer några foton:

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Pappa o Anneli said, on 3 januari, 2012 at 07:26

    Härligt att se julfotona och minnas tillbaka hur mysigt vi hade!
    Visst har vi det bra här i Sverige trots att vi klagar ofta. Helst barnfamiljer har mycket väl förspänt med betalda ledigheter.
    Kul att följa din blogg igen så här lite på avstånd i Smålandsskogen.

  2. fmpfoto said, on 3 januari, 2012 at 07:59

    Jag ser verkligen fram emot min pappaledighet. Blir förmodligen 6 mån till att börja med sen får vi se vad som händer. Vi ska nog vara bra glada över hur bra vi har det i Sverige med sjukvård, bidrag och föräldraledigheter. Man ska nog sluta klaga egentligen 🙂

    • jlindberg said, on 3 januari, 2012 at 10:56

      Ta vara på tiden! Det är riktigt härligt med en paus i det stressiga arbetslivet.

  3. Helén said, on 4 januari, 2012 at 06:10

    SE UPP DÄRUPPE, SNART KOMMER JAG:)

  4. Killmamman said, on 5 januari, 2012 at 04:32

    Kul med besöksrekord 🙂


Kommentera

