https://jlindberg.wordpress.com

Massor blod, djupt sår och akuten…

Posted in Barn by jlindberg on 9 januari, 2012

Idag var min första arbetsdag. Det gick bra och relativt snabbt. Men på vägen hem ringde min granne mig, han var lite smått osammanhängande  och jag tyckte mig höra att vi skulle ta hand om hans son då han trillat och det var väldigt mycket blod. Men det visade sig att det var Frank som hade trillat in i en dörr här hemma och spräckt pannan och fått ett riktigt djupt jack. De var på väg till SÖS för att sy. Väl på SÖS så visade det sig att de inte syr där så jag fick åka och hämta Frank och Ulrika och åka till barnakuten på Astrid Lindgrens. Väl där så fick Frank bedövning och till slut fick han sy två stygn lite snett upp på pannan.

Sen glömde jag skriva att Juni varit hos doktorn pga sin mage, det tog flera timmar och hon behövde ta blodprov som inte gick så bra för att de inte var vana att göra på barn…… Suck. Nu är allt bra i alla fall och vi väntar på provsvar som bör komma om ca 1-2 veckor…

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. pappa said, on 13 januari, 2012 at 07:34

    Frank är en hårding, han ser glad ut trots olyckan!
    Sådan far sådan son!


Kommentera

